dissabte, 5 de setembre del 2009

ANAR A COMPRAR

Tornada de vacances.
Nevera buida. Buida, de buida. Buida total.
Com que m'he de passar tot el matí esperant a Vilafranca, aprofito. Llista:
-carn picada, pollastre, llom,... lluç, calamars,...
-per fer fideus, per fer arròs, per fer llenties, per fer brou,...
-verdura, fruita, ... pastanagues, pebrots,... cebes, patates...
-iogurts, pasta fresca, llevats...
-tonyina, foiegras,...
-pa, panets...
Ni volent, pots estalviar determinats residus. Encara que agafis la carn i el peix sense empaquetar, acaben ordenadets dins del pòrex a mans de la dependenta que ja no sap embolicar sense aquestes safatetes que tan odio.
FInalment he aconseguit omplir mitjanament la nevera i tota una bossa de la brossa sencera plena de pòrex!!!!! tot i haver repetit cada vegada a la dependenta "que no vull safatetes!" i d'aconseguir-ho (amb el peix).
No m'han deixat col·locar els ous a les oueres que portava de casa, tot i que tenen ous a granel amb oueres per omplir al teu gust al costat: m'han dit que les meves oueres no porten el codi del preu dels ous del dia!!! i és clar, la caixera no sabria cobrar-me una dotzena d'ous?
Solució: no comprar als supermercats?
Doncs no, perquè quan compres a les botigues petites, passen coses molt semblants.
Acabes amb el pa en una bossa (de paper o plàstic) dins de la teva bossa de roba del pa; amb la carn picada, o els filets de pollastre o... dins un envàs de plàstic o d'alumini o de pòrex; amb el peix, com no, en safates de pòrex; el formatge, l'embotit...l es verdures i fruites cada una en bossetes separades dins el teu cabàs "perquè no s'embruti" (?)
Només pots comprar una marca de llet en envasos retornables. Llets de soja, només n'hi ha en envasos de brik...

Una cosa he de dir. Això si. Al super-supermercat que he anat, un cop cobrat tot el material que havia comprat perfectament empaquetat en pòrex i plàstic, m'han premiat fent-me un descompte per no voler bosses i portar el meu cabàs i les meves caixes. (El meu cabàs i les meves caixes estaven plenes de paquets i paquetets de pòrex i plàstic i més bossetes petites.)
Això és el que promou ara el Carrefour per la tele. No fer servir bosses, una "idea" que per exemple l'Esclat fa molt de temps que du a terme.
Però no adobem res si portem el nostre cabàs ple de pòrex i plàstic, oi?
No se si sabem exactament què fem.

En aquest blog proposen un boicot.