dimarts, 17 de febrer del 2009

RODAMOTS: "RAONS"

Enllaç al mot d'avui
http://www.rodamots.com/mot.asp?nm=2212
Cada dia un mot / 2212 /
dimarts, 17 de febrer de 2009
raons (f pl)
Discussions; baralles de paraules.

-(...) d'un llibre de Pau Vidal, «Una cosa és tenir raó i una altra tenir raons, i ben mirat molt sovint si hi ha raons és perquè tothom vol tenir raó».
-En un sentit menys conflictiu, les raons també són les coses que es van dient en una conversa, però les que ens interessen avui són les que mouen brega: «Jo donaria metzines | o set anys de sessions | a aquell qui porta raons | entre fadrins i fadrines» (cançó popular mallorquina).
-No, la meva reclusió és sempre voluntària, conec els meus límits, m'adon que he tocat fons. I venc aquí a passar un parell de setmanes amb companys que sempre m'esperen, que mai no pregunten, que no em cerquen raons. (Carme Riera, Jo pos per testimoni les gavines (Barcelona: Laia, 1977)